Párizs mellett minden bizonnyal Velence az a város, ahová a legtöbb gerlepár ellátogatott az elmúlt másfél évszázadban, vagyis az intézményesült turizmus kezdete óta. Amikor 1797-ben Bonaparte Napóleon mindegy mellékesen felszámolta a több mint ezeréves Köztársaságot, valójában már akkor egy múltjába révedt, önmagát túlélt várost igázott le. Velence nem foszló varázsát pedig éppen a mulandóság állandósága adja. A romantikusan álomszerű pusztuláshangulat, az elsüllyedéstől-elmúlástól való ösztönös emberi félelem éppúgy beépült a természet erőivel még dacoló falakba, mint a drága hotelek nehéz brokátfüggönyei mögé rejtőző ifjú és vén szerelmesek csókjai.
A Herceg és a Fehér hattyú- Fotó: © Alice Blangero
Az opera nyitójelenete - Fotó: © Monika Rittershaus
Fotó: © Thies Raetzke – Elbphilharmonie Hamburg
Sarah Brady az előadás kreatívján
A Nevelőnő: Sarah Brady - fotó: © Sandra Then
Jelenet az Előjátékból - fotó: © Bettina Stöß
Dagmar Fuhrich
Brandon Jovanovich és Elina Garanca a 2019-es felújítás főszereplői - Fotó: ©
Ruszalka - Fotó: ©